P o l i t i k a     v a r s t v a    o s e b n i h    p o d a t k o v

R A Z S T A V A
K A J
J E
B I L A
S O D O B N A
U M E T N O S T ?

Galerija Škuc 40ič: Kaj je bila moderna umetnost? Spominjanje razstave „Kaj je moderna umetnost?”

11. 9. 2018 – 30. 9. 2018, Galerija Škuc
Otvoritev razstave: torek, 11. september ob 20h

Kaj je bila moderna umetnost? je etnografska razstava o razstavi „Kaj je moderna umetnost?“. Slednja je potekala v Berlinu pred dvanajstimi leti (2006), razstava Kaj je bila moderna umetnost? pa jo prek medija razstave opazuje kot kulturni dogodek.

Razstava „Kaj je moderna umetnost?“(2006) je obsegala serijo razstav in dogodkov, ki so v preteklih dveh desetletjih prispevali k razvoju v umetniškem kontekstu specifične prakse, osnovane na anonimnosti in kopiranju. Razstava je vključevala „Zbirko risb“ s prizori Pariške umetniške scene 19. stoletja, ki ji je sledila postavitev slik in artefaktov iz Salon de Fleurus (NY), ki poustvarja zgodnjo kolekcijo moderne umetnosti 20. stoletja, ki sta jo zbrala Gertrude in Leo Stein in ki je prvič skupaj razstavila dela Cezanna, Matissa in Picassa. Sledila je Moderne Kunst, ki se spominja Muzeja Folkwang v Hagnu, enega najzgodnejših muzejev moderne umetnosti, morda prvega, ki je vključil dela Gaugina in Van Gogha. Vsemu temu sledi Mednarodna razstava moderne umetnosti, razstava navdahnjena z Armory Show-om (1913), ki jo sestavljajo številne kopije del moderne umetnosti 20. stoletja, od post-impresionizma do konceptualne umetnosti v povratni kronologiji (od Koshuta 1905 do Cezanna 2013). S tem povezani sta bili dve manjši razstavi: „Zadnja futuristična razstava“ Kazimirja Maleviča iz leta 1985 in „Recent Paintings“ Pieta Mondriana iz leta 1963–1996, ki je bila obravnavana v predavanju Walterja Benjamina z naslovom“Mondrian ’63 – ‘96”.
Za konec je bila tu še razstava “Documenta 2”, ki se je ozrla na to veliko povojno razstavo, ki so jo leta 1959 organizirali Evropejci, in ki je prvič skupaj predstavila moderno umetnost Evrope, abstraktni ekspresionizem iz ZDA in ruske/sovjetske avangarde, in sicer prek ene same Malevičeve slike (Osem rdečih pravokotnikov).
Ti projekti ne preizprašujejo le koncepta enkratnosti avtorja in originala, ampak tudi samo umetnost in umetnostno zgodovino (ter njuno ustvarjanje). Osredotočajo se na nekatere osrednje razstave, zbirke in institucije umetnosti 20. stoletja, ter z uporabo kopij (de- in re-) konsturirajo svoje specifične historične kontekste in narative.

„Kaj je moderna umetnost?“, ki sta jo organizirala Inke Arns in Walter Benjamin v sodelovanju z Muzejem ameriške umetnosti, je bila prva obsežna razstava, ki je naštete projekte zbrala in predstavila na treh lokacijah – Künstlerhaus Bethanien, v Gallery 35 in Muzeju ameriške umetnosti v Berlinu.

Medtem ko je Berlinska razstava l. 2006 predstavila izbrane spomine na moderno umetnost na refleksiven način, pa je aktualno razstavo v Galeriji Škuc s svojim etnografskim pristopom mogoče označiti za “metarefleksivno” ali kot to, kar Benjamin imenuje “spominjanje samega spominjanja”.

Kaj je bila moderna umetnost? v Galeriji Škuc vključuje ne le izbor del, ki jih je predstavila razstava iz leta 2006, ampak tudi z njo povezane dokumente, fotografije in medijske odzive. Razstavljeni so ne kot umetniška dela, ampak kot kulturni artefakti, ki jih je mogoče interpretirati kot metaumetnost.


Otvoritev razstave: Torek, 11. september ob 20h

Spremljevalni dogodek:
Sreda, 12.9. ob 17h: Muzej ameriške umetnosti – zgodba. Predstavil jo bo tehnični asistent muzeja.


Razstavo Kaj je bila moderna umetnost? pripravlja Arhiv muzeja ameriške umetnosti v Berlinu v sodelovanju z Galerijo Škuc v Ljubljani.

 

Zahvale:

Tehnični asistent (MoAA)

Inke Arns